Dikuasakan oleh Blogger.

Services

Services
Sound & Light System, Event Management, Recording, Studio, Books, Boutique, Photography, Wedding Planner, Transportation, Videography, Designing & Printing. Interested with the services?? Kindly text to 012-5829252.

Aku

Jurutera di KTF Engineering (M) Sdn. Bhd. Graduan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dalam Sarjana Muda Kejuruteraan (Komunikasi) di Kulliyyah Kejuruteraan. Tokoh Pelajar Putera 2004, Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Nibong Tebal, Pulau Pinang. Melibatkan diri secara aktif dalam gerakan mahasiswa dalam dan luar kampus. Mantan Presiden Persatuan Pelajar Kejuruteraan 2006/2007 (Matrikulasi UIAM), mantan Pengerusi Perhubungan Awam, Majlis Perwakilan Pelajar UIAM 2008/2009 dan Presiden Majlis Perwakilan Pelajar, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia bagi sesi 2009/2010. Email : hang_jebat25@yahoo.com

Followers

Bicara Negarawan Bersama Tun Dr. Mahathir Mohamad SIRI 1/5

Ahad, 11 April 2010
Hari pertama - 26 Mac 2010

Program bermula dengan para peserta berkumpul di Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan berhampiran dengan stesyen komuter Bank Negara. Para peserta bertolak dalam pukul 3 ke Hotel Awana, Genting Highland dan sampai lebih kurang pukul 4.30 petang. Seperti biasa, apabila sampai, para peserta mendaftar dan diberi sehelai jaket JASA, sehelai t-shirt dan 1 sut pakaian sukan. Taklimat program diberikan oleh Dr. Fazley Yaakob, Pengetua Program dan Tuan Syed Saifuddin Syed Harman sebagai Pengerusi Penyelaras Program. Selepas berta’aruf, Dr. Fazley memberikan ujian IQ (ujian sebenarnya aku lebih suka panggil ujian sejarah!!). Ade ke patut tanya soalan sejarah Malaysia siap dengan tarikh lagi. Buka-buka soalan, tengok soalan sejarah, haha, confirm la dah tau tak boleh nak jawab. Dah 6 tahun tinggal sejarah dengan jawapan yang lebih kurang sama. Selepas ujian, ada sedikit jamuan petang dan check-in bilik.

Bilik yang mampu memuatkan seramai 4 orang tetapi hanya didiami oleh 2 orang. Malamnya ada tayangan video bertajuk “Mahathir” dan sesi 1 bertajuk “Hubungan kaum dalam era pemerintahan YABhg Tun Dr. Mahathir Mohamad, realiti masa kini dan harapan pada masa akan datang” oleh Dr. Siva Murugan A/L Pandian, USM. Memandangkan tajuk berkaitan dengan hubungan kaum, jadi aku tanya lah penceramah mengenai pendapat beliau mengenai sekolah jenis kebangsaan dan sekolah satu aliran. Aku berpendapat, untuk menghargai persamaan dan menghormati perbezaan antara kaum, semuanya bermula daripada sekolah rendah. Hapuskan sekolah jenis kebangsaan dan perkasakan sekolah kebangsaan. Beliau bersetuju tetapi dengan syarat ahli politik terutamanya kena melepaskan kepentingan parti dan peribadi masing-masing.

0 comments:

Catat Ulasan

banner125125 d'famous_125x125 ads_box ads_box ads_box
 

Politik

Ikon

Berita