Dikuasakan oleh Blogger.

Services

Services
Sound & Light System, Event Management, Recording, Studio, Books, Boutique, Photography, Wedding Planner, Transportation, Videography, Designing & Printing. Interested with the services?? Kindly text to 012-5829252.

Aku

Jurutera di KTF Engineering (M) Sdn. Bhd. Graduan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dalam Sarjana Muda Kejuruteraan (Komunikasi) di Kulliyyah Kejuruteraan. Tokoh Pelajar Putera 2004, Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Nibong Tebal, Pulau Pinang. Melibatkan diri secara aktif dalam gerakan mahasiswa dalam dan luar kampus. Mantan Presiden Persatuan Pelajar Kejuruteraan 2006/2007 (Matrikulasi UIAM), mantan Pengerusi Perhubungan Awam, Majlis Perwakilan Pelajar UIAM 2008/2009 dan Presiden Majlis Perwakilan Pelajar, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia bagi sesi 2009/2010. Email : hang_jebat25@yahoo.com

Followers

Bicara Negarawan Bersama Tun Dr. Mahathir Mohamad SIRI 2/5

Rabu, 14 April 2010
Hari Kedua - 27 Mac 2010

Hari bermula dengan solat Subuh berjemaah di Dewan Enggang yang telah di ubah suai untuk solat. Tapi biasalah, ‘peserta terbaik seluruh universiti Malaysia’, solat Subuh pun belum tentu apatah lagi Subuh berjemaah. Lebih kurang pukul 7 pagi, semua berkumpul untuk morning-walk sampai ke padang untuk senaman robik.


Selepas senam robik, sarapan dan menyiapkan diri untuk hari yang panjang bermula pukul 9 pagi. Sesi 2 dijemput 3 orang penceramah dengan tajuk “Keunggulan YABhg Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai pemimpin negara dari perspektif politik, kewartawanan dan ekonomi”.

Penceramah yang dijemput merupakan individu yang rapat dan terlibat secara langsung dengan dunia Tun, YBhg. Tan Sri Sanusi Junid (yang juga bekas Presiden UIAM, 2000-2008 sebelum beliau dipecat selepas Tun keluar daripada UMNO – kenyataan beliau semasa sesi 2 dengan nada gurau), YBhg. Tan Sri Khalid Abdullah (Tokoh Maal Hijrah 1430 peringkat negeri Kedah dan juga Pengerusi Eksekutif Kumpulan Utusan Malaysia pada tahun 1985) dan YBhg. Datuk A. Kadir Jasin (Ketua Editor Syarikat Penerbitan Majalah, Berita Publishing Sdn Bhd. dan juga mantan Kumpulan Editor NST Sdn Bhd dan Kumpulan Ketua Editor, NSTP Bhd antara tahun 1988 hingga 2000) dan dipengerusikan sendiri oleh Dato’ Fuad Tan Sri Hassan, Ketua Pengarah JASA yang juga adik beradik dengan Tan Sri Musa Tan Sri Hassan, Ketua Polis Negara (juga adik-beradik dengan Dato’ Jalaluddin Tan Sri Hassan).

Sesi yang amat menarik apabila penceramah seperti menceritakan hal-hal rahsia dan dalaman kerajaan. Tentunya penceramah yang kelakar adalah Tan Sri Sanusi Junid. Tan Sri Sanusi juga menceritakan perihal Dato’ Seri Anwar Ibrahim semasa dimentorkan sendiri oleh beliau di MCKK sehinggalah semasa Dato’ Seri menjadi Timbalan Perdana Menteri. Tentunya sebagai orang kuat kerajaan, kisah Anwar Ibrahim tidak begitu sedap didengar cuma bagi peserta yang tak cakna dengan keadaan politik semasa akan cepat terpengaruh. Bukan ingin menyokong sesiapa, tetapi untuk mendengar cerita daripada satu pihak sahaja adalah tidak adil. Sesi petang adalah bersama dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan ucapan perdana bertajuk “Cabaran mengurus negara dalam tempoh 22 tahun sebagai Perdana Menteri Malaysia dari aspek disiplin, ilmu, politik & pertanggungjawabkan”.

Sesi yang menarik dan sudah tentu soalan daripada peserta juga terlampau banyak dan tidak semua peserta sempat untuk mengajukan soalan kepada YABhg. Tun. Selepas sesi dengan Tun, ada minum petang berserta dengan persembahan seni oleh para peserta.

Pada malam harinya, tiada sebarang aktiviti khas hanyalah BBQ dan Majlis Santai Mesra JASA.


2 comments:

Unknown berkata...

saya suka ayat kamu. "Belum tentu pemimpin pelajar terbaik universiti pun boleh solat subuh berjemaah"

harap pimpinan pelajarlah yg selalu mengajak anak bawahannya utk solat berjemaah..

helangsenja berkata...

saya suka ayat kamu. "Belum tentu pemimpin pelajar terbaik universiti pun boleh solat subuh berjemaah"

harap pimpinan pelajarlah yg selalu mengajak anak bawahannya utk solat berjemaah..

Catat Ulasan

banner125125 d'famous_125x125 ads_box ads_box ads_box
 

Politik

Ikon

Berita