Dikuasakan oleh Blogger.

Services

Services
Sound & Light System, Event Management, Recording, Studio, Books, Boutique, Photography, Wedding Planner, Transportation, Videography, Designing & Printing. Interested with the services?? Kindly text to 012-5829252.

Aku

Jurutera di KTF Engineering (M) Sdn. Bhd. Graduan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dalam Sarjana Muda Kejuruteraan (Komunikasi) di Kulliyyah Kejuruteraan. Tokoh Pelajar Putera 2004, Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Nibong Tebal, Pulau Pinang. Melibatkan diri secara aktif dalam gerakan mahasiswa dalam dan luar kampus. Mantan Presiden Persatuan Pelajar Kejuruteraan 2006/2007 (Matrikulasi UIAM), mantan Pengerusi Perhubungan Awam, Majlis Perwakilan Pelajar UIAM 2008/2009 dan Presiden Majlis Perwakilan Pelajar, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia bagi sesi 2009/2010. Email : hang_jebat25@yahoo.com

Followers

Bicara Negarawan Bersama Tun Dr. Mahathir Mohamad SIRI 4/5

Isnin, 19 April 2010
Hari keempat – 29 Mac 2010

Seperti yang dikatakan, paginya aku ada periksa EAP (English for Academic Purposes). Tetapi bagi sahabat-sahabat yang lain, paginya mereka ada Lawatan berpandu ke Kompleks Yayasan Kepimpinan Perdana Putrajaya dan Majlis Taklimat peranan Yayasan Kepimpinan Perdana bertempat di Auditorium Yayasan Kepimpinan Perdana. Aku hanya sempat sampai ke sesi pengumuman pemenang. Mereka adalah Jared (UTP), Vincent (USM Pulau Pinang), Bala (UPSI), Hazman (UTM Skudai) dan Farhan (UIAM) dengan Farhan sebagai peserta terbaik. UTP memenangi kategori universiti terbaik dan Aimi mendapat anugerah khas. Aku kurang pasti dengan anugerah universiti terbaik dan anugerah khas. Ramai menjangkakan yang universiti terbaik adalah untuk peserta-peserta satu universiti yang aktif dalam program. Sekiranya pemenang dikira berdasarkan jumlah peserta terbanyak, maka UTP telah menang pada hari pertama mereka menjejakkan kaki ke Awana Genting Highland kerana 6 orang peserta daripada UTP telah terpilih dan aku merasakan, kuantiti sepatutnya bukan menjadi faktor utama dalam pemilihan universiti terbaik (boleh rujuk buku karangan Dr. Yusuf al-Qadhrawi, Fiqh Awlawiyyat – Fiqh Keutamaan bab ‘Keutamaan Kuantiti ke atas Kuantiti’). Tetapi aku tahu, mahasiswa UTP semestinya adalah mahasiswa yang terpilih. Bukan semua sewenang-wenangnya nak masuk UTP. Begitu juga bagi kategori anugerah khas. Ramai yang terkejut apabila penganjur dengan tiba-tiba mengumumkan anugerah tersebut. Aku merasakan sama seperti anugerah universiti terbaik. Pemenang merupakan ahli Kelab Karisma di bawah JASA. Sekiranya ini mainan politik JASA, maka salah seorang daripada mereka telah menang pada hari pertama mereka menjejakkan kaki di program. Aku sebenarnya tertanya-tanya ‘Karisma’ yang mana satu pulak ni? Samakah Karisma di bawah JIM dan UIA? Mereka tidak sama. Sebab itulah Karisma di bawah UIA telah ditukarkan nama kepada INSPIRE kerana banyak sangat Karisma. Karisma JASA seperti anak angkat JASA (mungkin protégé-protégé penyokong dasar-dasar kerajaan) di bawah Ustaz Adenan, Pengerusi Bina Insan (yang juga bekas mahasiswa UIAM). Walau bagaimanapun, Ustaz Adenan menyatakan UIAM ahli yang paling sedikit di universiti di Malaysia yang lebih kurang 60 orang.

Selain IPTA dan IPTA, Karisma JASA turut dijemput? Bagaikan sebuah universiti di Malaysia. Majlis penutup turut dihadiri oleh universiti-universiti yang telah ditubuhkan Kelab Karisma JASA termasuk UIAM. Komen pemenang? Untuk memilih 5 peserta terbaik dan seorang yang paling terbaik dalam masa 3? Faktor mana yang akan dinilai? Memang penganjur ada menyatakan dari segi disiplin, keterampilan, dalaman dan sebagainya. Tetapi realiti hidup manusia, yang paling menonjol, pasti mempunyai peluang yang lebih cerah. Pandai bercakap !!! Aku merasakan, untuk melahirkan individu yang lebih baik daripada Tun, banyak aspek perlu dinilai. Siapakah yang terbaik ?? Pasti cerita Sultan Muhammad al-Fatih yang sepatutnya dijadikan teladan, pemuda yang berjaya menawan Kota Konstantinapol pada umur 19 tahun. Pada sebelah petangnya, kami pergi melawat ke kilang Proton tapi sayangnya kami sampai lewat dan tak sempat nak tengok bagaimana operasi di Proton.

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

fir...

Tanpa Nama berkata...

karisma UIA tukar nama INSPIRE bukan STUFF.STUFF is another club

Anonymous berkata...

karisma UIA tukar nama INSPIRE bukan STUFF.STUFF is another club

Catat Ulasan

banner125125 d'famous_125x125 ads_box ads_box ads_box
 

Politik

Ikon

Berita